Altă viitoare dezamăgire! |
Eurovision
2013: sute de mii de euro de la buget pentru promovarea unor amatori
TVR cheltuie
sume importante în fiecare an pentru participarea la Eurovision. 150.000 de
euro reprezintă numai taxa şi licenţa de participare. În 2012, când voci din
TVR au afirmat că nu este oportună participarea, iată ce spunea fostul director
general Alexandru Lăzescu: „Este vorba de capital simbolic. Decizia de a
nu participa nu este uşoară. Acolo apare numele României. Nu este o decizie
care să ne afecteze doar pe noi”. Evident o declaraţie fără nicio acoperire. Pe
lângă taxa de 150.000 de euro, mai sunt cheltuieli de organizare a semifinalelor
şi finalei naţionale, precum şi cheltuielile legate de deplasarea delegaţiei
României în oraşul care găzduieşte semifinalele şi finala Eurovision
(deplasarea se întinde pe cca 10 zile), cheltuielile legate de promovarea
piesei câştigătoare a finalei naţionale etc. Fără să avem pretenţia că oferim o
cifră exactă, credem că totalul cheltuielilor ajunge la cca 300.000 de euro. Bani
de la buget, alocaţi TVR. Instituţie aflată în plin proces de restructurare. Nu era
nicio nenorocire dacă România lua o puază de un an sau doi de la Eurovision. Nu ar fi existat repercusiuni de niciun fel. Singura
„consecinţă”, TVR nu mai putea transmite semifinalele şi finala europeană a
Eurovision, dar telespectatorii români ar fi avut posibilitatea să urmărească
evenimentul la cel puţin două sau trei posturi tv străine, care se află pe
„cablu”.
Alţii
au luat câte o „pauză”
Dacă ne
uităm numai la ce s-a întâmplat în ultimii ani, observăm că unele state - din
raţiuni diverse, dar în principal de ordin financiar - au
renunţat temporar să participe la Eurovision. Printre statele care au renunţat
temporar să participe sunt şi unele cu tradiţie şi, atenţie, potente din punct
de vedere financiar. Iată retragerile din perioada 2008-2013.
- 2008: Austria se retrage, televiziunea publică din această ţară acuzând, atenţie, calitatea slabă a pieselor intrate în competiţia naţională. În 2007, piesa Austriei nu a trecut de semifinale. Oficiali austrieci au acuzat şi implicaţiile politicului în jurizare, în semifinale şi finală la Grand Prix. După 3 ani de pauză, Austria revine în concurs, în 2011.
- 2009: San Marino se retrage, din cauză că nu a putut asigura sumele necesare participării; revine în concurs în 2011. Georgia se retrage din raţiuni de ordin politic; revine în 2010.
- 2010: Cehia se retrage din cauza lipsei de interes a telespectatorilor pentru Eurovision; nu a mai revenit în competiţie. Ungaria se retrage din lipsă de fonduri a postului public de televiziune; revine în 2011. Muntenegru se retrage pentru că postul public nu a avut alocat în buget bani pentru competiţie; revine în 2012. Andorra se retrage pentru că postul public de televiziune şi-a redus bugetul de cheltuieli cu 10%; nu a revenit în competiţie.
- 2012: Polonia anunţă că guvernul nu poate suporta cheltuieli pentru postul public de televiziune şi pentru transmisiile Campionatului European de Fotbal (Polonia a fost co-organizatoare a competiţiei) şi pentru Eurovision, renunţând la participarea la festivalul muzical; nu a revenit în 2013. Armenia s-a retras din motive politice legate de conflictul cu Azerbaidjan, ţara gazdă a finalei Eurovision. A revenit în 2013.
- 2013: Turcia, Portugalia, Slovacia şi Bosnia & Herţegovina s-au retras din motive de ordin financiar.
Cine
participa înainte şi cine, acum
Nu
suntem în faţa unei noutăţi. În ultimii ani, interesul pentru Eurovision este
din ce în ce mai redus pentru profesioniştii genului. Vă prezentăm interpreţii
cu o activitate cât de cât susţinută în showbiz (concerte şi înregistrări
discografice) care au apărut în diferite perioade în semifinalele sau finalele
naţionale ale Eurovision.
- 2000: Taxi, Direcţia 5, Nicola, No Comment, Valahia, Elena Cârstea, Luminiţa Anghel, Daniel Robu, Laurenţiu Cazan, Sfinx Experience, Monica Anghel.
- 2003: Paula Seling, Nico, Aurelian Temişan, Valahia, D’la Vegas, Nicola, Genius, Hara, Nicola, Desperado, Latin Expres, Krypton, Sfinx Experience, Mălina Olinescu, Marius Dragomir ş.a.
- 2006: Akcent, Delia, Gina Pop Band, Mihai Trăistariu, Laurenţiua Cazan, Marius Dragomir, Tony Pop Tămaş & Disperado, Maria Radu & Mike Peterson.
- 2009: Blaxi Girls, Elena Gheorghe, Irina Popa, Dalma.
- 2013: Luminiţa Anghel, Spin, Natalia Barbu (Chişinău), Electric Fence.
Piese
care vor deveni „istorie” după 9 martie
Dintre
cele 32 de piese care au fost selectate în semifinalele naţionale ale
Eurovision, cu siguranţă nu vor intra în „play-list”-ul posturilor de radio
autohtone. Ceva şanse ar avea „Criminal Mind” (interpretată de FreeStay) şi
„What Is Love” (Al Mike feat. Renee Santana). Cât despre o carieră
internaţională „tip” „Tornero” (Mihai Trăistar), „Dicolo de nori” (Holograf) –
foarte puţini ştiu că această piesă, deşi s-a clasat slab în finala Eurovision,
a prins poziţii bune în topuri din străinătate, sau „Stereo Love” (Edward Maya
& Vika Jugulina) – piesa nu s-a aflat în „circuitul” Eurovision, nici nu se
pune problema pentru vreuna din cele 32 de piese din semifinale.
Paradoxal,
una dintre foarte puţinele piese bune, „Spinning” (o linie melodică specifică
produselor Tamla Motown de acum 35-40 de ani), a beneficiat de o interpretare
mediocră, cea a Elenei Cârstea, solistă ieşită de ani buni din circuitul
muzical de când a plecat în SUA (unde mai există câteva sute de mii de
interprete mai bune ca ea). Invers, o piesă de factură modestă, „Unique”, a
fost mult ridicată de interpretarea remarcabilă a Luminiţei Anghel.
Acceptabile, alte două piese, „Emilia” (Electric Fence) şi „Silver Lining”
(Spin & Cezar Dometi) – ultima din păcate nu a prins finala. Celelalte piese
(şi interpretări) nici măcar nu merită consemnate.
Mai
trebuie să spunem prezentatorii principali nu au depăşit faza penibilului (ca
şi textele „Taxi”-metristului Dan Teodorescu, prezentatoarea din Camera verde a
fost mai enervantă decât Gianina Corondan în anii trecuţi, doar DJ-ul de la
Europa FM, Toader Păun, al doilea „om” din Camera verde, fiind corect integrat
în „peisaj”). TVR merită aplauze pentru scenografie, pentru cum a
gândit formatul şi mai ales pentru cum a transmis „live” pe internet, cu 5 camere,
culisele semifinalelor.
„La
ce piese au fost, îţi vine să votezi la 112!”
Cotidianul.ro vă
prezintă o selecţie brută a unor opinii exprimate pe forumuri (cele apărute pe
câteva blogguri oficiale ale concursului) privind semifinalele din faza naţională
a Eurovision.
„Imi
pare rau sa va spun, dar si anul acesta ati distrus Eurovision-ul din primele
minute de <>. Casa Presei?! hai sa fim seriosi, peste 5000 voturi, cu
asemenea piesa si trupa aveti pretentia sa castige Romania la Eurovision”.
(Roxana)
„Bai de
unde i-ati scos pe mascaricii aia de prezentatori.Eu nu i-as fi pus nici sa
prezinte Pocraca are talent. Rusine Dinu Patriciu! Uhoooooo! (Ghio)
„Toti
interpretii plus prezentatorii sunt praf”. (Vasile)
„S-au
pus pe vot toate femeile telenoveliste cu inima slaba si il voteaza pe Roberto
Turcesco..OMG. Ne meritam osanda, piese slabe, facute peste noapte...suntem
intr-un film cu prosti. (Yannis)
„La ce
piese au fost iti vine sa votezi la 112”( Petrut)
„Eh,
Electric Fence... mai merge asa” (Jameson)
„E clar.
Eu ma simt furata si nu mai votez in viitor. **** TVR & **** casa presei”
(Xanax)
„Robertoooooo..mi
amor ...te quiero mucho...te-as baga in masina de spalat si ti-as da drumul pe
scari in jos” (Inna)
„Vrem
alegeri anticipate ! Jos prezentatorii !” (Vasile)
„Asta e
Romania, se pare ca vrem neaparat sa fim ultimii si la Eurovision” (Flava)
„Salut
din Berlin,
Am
urmarit aseara show-ul si sincer sunt dezamagit de ceea ce s-a ales… Sincer nu
inteleg cum se pot astepta romanii ca piesa lui Turcescu sa obtina un loc
bun?!? E o melodie tip VAMA VECHE pentru romani poate la Mamamia la creatie…
dar la Eurovision?!? Natalia Barbu era piesa IDEALA pentru un asa show… asa ca
de aici din Germania parearea mea e no change Romania anul acesta! chiar si cu
Luminita Anghel… pacat pacat pacat …. Romanii trebuie sa inteleaga si partea
comerciala a acestui show…cine ar difuza la radio piesa lui Turcescu sau a
Luminitei Anghel pe aici prin Europa?! Anyways succes!” (Alex)
„Nu mi-a
placut de niciun concurent in semifinala asta. Melodii trase de par,
nepotrivite pentru Eurovision, iar participantii in loc sa se axeze pe ce era
mai important-vocea-au ales sa se axeze pe spectacol. Ca de’, daca vocea nu-i
ajuta, poate ii ajuta zbenguiala. Total eronat”. (Ramona Alexis)
„Cam
multe plagiate in concurs” (Christi)
„Cred ca
e cea mai slaba selectie nationala a noastra. Iar voting-ul e fucked up rau de
tot. Acum sa vedem ce panarame se mai califica si in seara asta. Alin Vaduva in
locul lui Andrei Leonte. Oricum a fost putin mai bine cu cei calificati in
seara asta, macar ii avem pe Renee Santana, Cristian Prajescu si Ovidiu Anton.”
(Răzvan)
„Renee
Santana!!! Asa da, in sfarsit o melodie mai buna. Nici Elena Carstea nu merita,
merita
Phaser in locul lui Leonte ala..un impostor”.(Yannis)
Autor: Lucian Gheorghiu, Republicat Luni, 11 martie 2013
Citiţi şi
A
fost tentativă de blat? Schimbări
incredibile ale notelor unor juraţi la Eurovision
Finala
naţională a Eurovision a trecut, scandalurile continuă. Mai multe voci susţin
că s-au tras sforile la nivelul juriului de specialitate pentru ca la Malmo să
plece trupa Electric Fence. Din fericire, malversaţiunea a eşuat, deşi la un
moment dat existau şanse reale de reuşită.
De
la note de 2 şi 3, la note de 10 şi 12 !!!
Există
mai multe voci care susţin că s-a petrecut ceva „necurat” în perioada dintre
semifinale şi finală. Mai pe româneşte se vorbeşte că echipa lui Dan Manoliu de
la TVR (cel care se ocupă de Eurovision – n.a.) ar fi vrut ca la Malmo să mergă
trupa Electric Fence. Asta după ce acelaşi „obiectiv” a fost ratat în finala naţională
din 2012, când Electric Fence a ocupat tot locul 2 (dar cu o piesă mult mai
bună decât cea de anul acesta şi de aceiaşi factură cu „Zaleilah”, a celor de
la Mandinga, care a plecat la Baku – n.a.). Şi, într-adevăr, s-a petrecut ceva
„mai mult decât ciudat” în finală, faţă de prima semifinală. (Culmea, primele
trei piese clasate în finală au concurat împreună şi în prima semifinală, ceea
ce face şi mai inexplicabilă „ciudăţenia” – n.a.)
Vom demonstra cu cifre în ceea ce a constat „ciudăţenia” – noi utilizăm acest termen, alţii, cuvinte mai grele.
Pentru început să vedem care au fost clasamentele în prima semifinală:
General semifinala 1:
1. „Unique” - Luminiţa Anghel – 22 puncte (10 televot – loc.2 + 12 juriu – loc.1)
2. „It’s My Life” – Cezar – 18 puncte (8 televot – loc.3 + 10 juriu – loc.2)
3. „Un refren” - Casa Presei – 13 puncte (12 televot – loc.1 + 1 juriu – loc 10)
4. „Emilia” - Electric Fence – 11 puncte (5 televot – loc.6 + 6 juriu – loc.5)
Vom demonstra cu cifre în ceea ce a constat „ciudăţenia” – noi utilizăm acest termen, alţii, cuvinte mai grele.
Pentru început să vedem care au fost clasamentele în prima semifinală:
General semifinala 1:
1. „Unique” - Luminiţa Anghel – 22 puncte (10 televot – loc.2 + 12 juriu – loc.1)
2. „It’s My Life” – Cezar – 18 puncte (8 televot – loc.3 + 10 juriu – loc.2)
3. „Un refren” - Casa Presei – 13 puncte (12 televot – loc.1 + 1 juriu – loc 10)
4. „Emilia” - Electric Fence – 11 puncte (5 televot – loc.6 + 6 juriu – loc.5)
Aceasta
a fost situaţia în semifinală 1. De regulă, o finală este mai tare decât o
semifinală. Şi teoretic chiar aşa a şi fost. Numai că, contrar aşteptărilor şi
mai mult decât surprinzător în clasamentul final s-a înregistrat o ascensiune
neverosimilă şi inexplicabilă a celor de la Electric Fence.
General
finală:
1. „It’s
My Life” – Cezar – 20 puncte (12 televot – loc.1 + 8 juriu – loc.3)
2. „Emilia” - Electric Fence – 19 puncte (7 televot – loc.4 + 12 juriu – loc.1)
3. „Unique” - Luminiţa Anghel – 18 puncte (8 televot – loc.3 + 10 juriu – loc.2)
4. „Un refren” - Casa Presei – 12 puncte (10 televot – loc.2 + 2 juriu – loc.9)
2. „Emilia” - Electric Fence – 19 puncte (7 televot – loc.4 + 12 juriu – loc.1)
3. „Unique” - Luminiţa Anghel – 18 puncte (8 televot – loc.3 + 10 juriu – loc.2)
4. „Un refren” - Casa Presei – 12 puncte (10 televot – loc.2 + 2 juriu – loc.9)
De
obicei între semifinală şi finală nu au cum să se producă schimbări majore,
eventual unii interpreţi cântă mai bine sau mai puţin bine în finală faţă de
semifinală. Am avut două astfel de exemple: Elena Cârstea a avut în finală o
prestaţie mult mai modestă decât în semifinală, iar Cezar, a cântat bine în
semifinală şi foarte bine în finală.
Faptul că la televot au survenit unele mici rocade (Casa Presei a pierdut un loc, Luminiţa Anghel a coborât două locuri, Cezar a urcat două locuri) este ceva normal şi ţine şi de promovarea pe care concurenţii şi-au făcut-o înainte de finală. Iar Cezar şi-a făcut, el fiind recomandat la Antena3 de către Angela Gheorghiu.
Marele salt a fost însă făcut de Electric Fence, în preferinţele juriului, adică exact acolo de unde se aştepta o anumită constanţă în votare. De pe locul 5 în semifinală, Electric Fence a ajuns pe locul 1 în finală în clasamentele juriului. Au fost însă doi membri ai juriului care şi-au schimbat inexplicabil opţiunile între semifinală şi finală:
- Crina Mardare a dat nota 3 în semifinală celor de la Electric Fence, iar în finală le-a dat nota maximă, 12.
- Mihai Ogăşanu a dat nota 2 în semifinală (penultima notă) celor de la Electric Fence, iar în finală le-a dat a doua notă valorică, 10.
- Dana Dorian a dat nota 6 în semifinală celor de la Electric Fence, iar în finală, înlocuitorul ei, Ştefan Năftănăilă le-a dat nota 12.
Faptul că la televot au survenit unele mici rocade (Casa Presei a pierdut un loc, Luminiţa Anghel a coborât două locuri, Cezar a urcat două locuri) este ceva normal şi ţine şi de promovarea pe care concurenţii şi-au făcut-o înainte de finală. Iar Cezar şi-a făcut, el fiind recomandat la Antena3 de către Angela Gheorghiu.
Marele salt a fost însă făcut de Electric Fence, în preferinţele juriului, adică exact acolo de unde se aştepta o anumită constanţă în votare. De pe locul 5 în semifinală, Electric Fence a ajuns pe locul 1 în finală în clasamentele juriului. Au fost însă doi membri ai juriului care şi-au schimbat inexplicabil opţiunile între semifinală şi finală:
- Crina Mardare a dat nota 3 în semifinală celor de la Electric Fence, iar în finală le-a dat nota maximă, 12.
- Mihai Ogăşanu a dat nota 2 în semifinală (penultima notă) celor de la Electric Fence, iar în finală le-a dat a doua notă valorică, 10.
- Dana Dorian a dat nota 6 în semifinală celor de la Electric Fence, iar în finală, înlocuitorul ei, Ştefan Năftănăilă le-a dat nota 12.
Suntem
în faţa unor diferente de notare uriaşe, mai ales în privinţa primilor doi
juraţi. De regulă există între semifinale şi finală variaţii ale notelor date
de juraţi, dar aceasta mici şi sunt în jos, pentru că se presupune că juraţilor
le-au plăcut şi piese din cealaltă semifinală.
De asemenea, este jenant pentru un om de muzică să noteze cu 0 (zero) o piesă de genul celei interpretate de Luminiţa Anghel şi cu 1 (unu) o piesă de genul celei interpretate de Cezar. Nota zero a fost dată de Ştefan Năftănăilă (redactor la Radio România Actualităţi), iar nota unu de ...Crina Mardare. Modul în care cei de mai sus au dat note în finală dau apă la moară celor care susţin că echipa Eurovision din TVR a ţinut morţiş să ducă la Malmo pe Electric Fence, deşi după semifinală, toată lumea ştia că bătălia pentru Malmo se va duce între Luminiţa Anghel şi Cezar. De fapt, singurele voci adevărate din concurs, care au ridicat mult piesele lor, care din păcate, sunt „subţirele”, dar, cu o excepţie, mult, foarte mult, peste restul pieselor din finală.
De asemenea, este jenant pentru un om de muzică să noteze cu 0 (zero) o piesă de genul celei interpretate de Luminiţa Anghel şi cu 1 (unu) o piesă de genul celei interpretate de Cezar. Nota zero a fost dată de Ştefan Năftănăilă (redactor la Radio România Actualităţi), iar nota unu de ...Crina Mardare. Modul în care cei de mai sus au dat note în finală dau apă la moară celor care susţin că echipa Eurovision din TVR a ţinut morţiş să ducă la Malmo pe Electric Fence, deşi după semifinală, toată lumea ştia că bătălia pentru Malmo se va duce între Luminiţa Anghel şi Cezar. De fapt, singurele voci adevărate din concurs, care au ridicat mult piesele lor, care din păcate, sunt „subţirele”, dar, cu o excepţie, mult, foarte mult, peste restul pieselor din finală.
A fost
cât pe ci, o jumătate de mustaţă, ca „strategia” celor de la TVR să dea roade.
Când s-au totalizat notele din finală ale juriului, Cezar şi Elena Cârstea se
aflau la egalitate pe locurile 3- 4 cu 47 de puncte. Cezar a ocupat locul 3
pentru că avea o notă maximă primită de la un jurat şi astfel în clasamentul pe
puncte al juriului a obţinut 8 puncte. Dacă Elena Cârstea ar fi strâns 48 de
puncte din notele juriului, atunci ea s-ar fi clasat pe locul 3, Cezar pe 4 şi
ar fi obţinut 7 puncte finale în clasamentul juriului şi 19 în clasamentul
final general, la egalitate cu Electric Fence. În acest caz Electric Fence ar
fi câştigat locul 1, datorită unui al doilea criteriu de departajare (primul
este câştigarea unei secţiuni de vot – Cezar a câştigat la televot, Electric
Fence a câştigat la juriu), mai multe note de 12 obţinute de la juraţi. Cei din
echipa Manoliu şi-au făcut următoarele calcule: juriul, suficient 3 membri din
7, ridică notele pentru Electric Fence şi în paralel coboară notele
favoriţilor, Luminiţa Anghel şi Cezar – aşa se explică acea notă de zero şi
acea notă de 1.
TVR
nu a învăţat nimic din „experianţa yugoslavă”
Este
inexplicabil de ce echipa Eurovision din TVR a avut intenţia să trimită la
Malmo o piesă cu un sound tipic zonei Balcanilor, mai precis un fel de dubstep
balcanic. O piesă pe un calapod similar, „The Balkan Girls” – interpret, Elena
Gheorghe, s-a clasat în 2009 pe locul 19 la Eurovision cu doar 40 de puncte.
Atenţie, în 2009, de la 32 de ţări (din 41) nu am primit niciun punct. Şi era
normal ca piesele româneşti făcute după calapod „balcanic” să nu prindă. Pentru
că nu au prins nici „originalele”, care oricum sunt mult mai bine făcute şi mai
bine cântate. Deşi statele din fosta Yugoslavie îşi dau note mari între ele,
rezultatele pe ansamblu sunt slabe. Pentru că restul Europei, consumatorii de
muzică, nu agrează turbo-rock-ul, turbo-folk-ul, dubstep-ul din zona
Balcanilor. În 2010, o bijuterie muzicală a lui Goran Bregovic, „Ovo Je
Balkan”, interpretată foarte bine de Milan Stankovic, avia a strâns 72 de
puncte şi s-a clasat pe locul 13.
Cele 6 state din spaţiul fostei Yugoslavii au avut în ultimii 9 ani 48 de participări la Eurovision, doar 28 de calificări în finale, şi doar 4 clasări pe podium.
Iată tabloul participărilor la Eurovision a statelor din fosta Yugoslavie, din 2004 şi până în 2012 (am ales anul 2004, pentru că este primul în care Eurovision se desfăşoară în formula de acum, cu semifinale şi finală – n.a.):
Cele 6 state din spaţiul fostei Yugoslavii au avut în ultimii 9 ani 48 de participări la Eurovision, doar 28 de calificări în finale, şi doar 4 clasări pe podium.
Iată tabloul participărilor la Eurovision a statelor din fosta Yugoslavie, din 2004 şi până în 2012 (am ales anul 2004, pentru că este primul în care Eurovision se desfăşoară în formula de acum, cu semifinale şi finală – n.a.):
Serbia:
8 participări – 7 finale (best: locul 1 în 2007 cu 268 puncte)**
Bosnia: 9 participări – 9 finale finale (best: locul 3 cu 229 puncte în 2006)*
Croaţia: 9 participări - 5 finale (best: locul 11 în 2005 cu 115 puncte)
Macedonia: 9 participări - 5 finale (best: locul 12 în 2006 cu 56 puncte)
Slovenia: 9 participări – 2 finale (best: loc 13 în 2011 cu 96 puncte)
Muntenegru: 4 participări – 0 finale
Bosnia: 9 participări – 9 finale finale (best: locul 3 cu 229 puncte în 2006)*
Croaţia: 9 participări - 5 finale (best: locul 11 în 2005 cu 115 puncte)
Macedonia: 9 participări - 5 finale (best: locul 12 în 2006 cu 56 puncte)
Slovenia: 9 participări – 2 finale (best: loc 13 în 2011 cu 96 puncte)
Muntenegru: 4 participări – 0 finale
Piesele
care au prins podiumul au fost:
•
„Molitva” - Marija Serifović – loc 1 în 2007
• „Lane Moje” - Zeljko Joksimovic – loc 2 în 2004
• „Lejla” – Hari Mata Hari – 3 în 2006
• „Nije Ljubav Stvar” – Zeljko Joksimovic – loc 3 în 2012
• „Lane Moje” - Zeljko Joksimovic – loc 2 în 2004
• „Lejla” – Hari Mata Hari – 3 în 2006
• „Nije Ljubav Stvar” – Zeljko Joksimovic – loc 3 în 2012
Trebuie
însă menţionat că toate aceste 4 piese, care au salvat cât de cât onoarea
Balcanilor sunt, toate, balade. Poate din această cauză au şi reuşit clasări
foarte bune. Şi, un ultim amănunt care de asemenea nu trebuie omis:
telespectatorii şi juraţii din cele şase state, nu au fost niciodată, cu două
excepţii, generoase cu notele acordate României. Iar dacă echipa Eurovision din
TVR credea că surogatele noastre ar fi adus puncte din Balkani, se înşela
amarnic.
Lucian
Gheorghiu. Sursa:
Vedeti toate cântecele aici http://eurovision.tvr.ro/piese-calificate/
ALTE COMENTARII:
În fiecare an, după selecţia naţională a Eurovision, iese scandal. De această dată a venit rândul Luminiţei Anghel să fie nemulţumită de juriu.
Lui Stefan Naftanaila nu i-a placut melodia Luminitei Anghel
Cântăreaţa care s-a clasat pe locul al treilea în clasamentul final al selecţiei naţionale a susţinut că este inadmisibil şi şocant că unul dintre juraţi, Ştefan Naftanailă, a ales să nu îi acorde nici măcar un punct.
"Nu e posibil ca un artist care s-a remarcat live cântând în faţa a 10.000 de oameni şi care a obţinut locul al treilea la Eurovision 2005 să primească acum nota zero! Putea să-mi dea un punct, două, trei, dar în niciun caz zero! Să-i fie ruşine pentru nota nesimţită pe care mi-a dat-o!", i-a transmis Luminiţa Anghel sâmbătă seara.
Ştefan Năftănăilă a declarat astăzi în Ziarul Ring: "M-am gândit bine la gestul meu. Nu doresc deocamdată să întreţin un conflict care să-mi strice şi mai mult imaginea de om de radio".
Ştefan Năftănăilă a fost cel care a înlocuit-o în ultimul moment pe Dana Dorian, cea care a lipsit de la concurs din motive personale.
Din: Libertatea.ro
Comentarii pe măsura faptelor juriului:
Teodorescu Vangelis Marian · Bucharest, Romania
NENEA NAFTANAILA, DA FAPTUL K ESTI SINGURUL COCLIT CARE I-A DAT BIETEI LUMINITZA ZERO PUNCTE NU TE PUNE PE GANDURI? TOCMAI ASA INTRETII CONFLICTUL , K AI VRUT MATALE SA DEVII VEDETA, MAI BINE STATEAI IN RADIOUL TAU FALIMENTAR SI INTRETINUT PE NEDREPT DIN BANII POPULATIEI LUATI CU JAPCA...HAI PA
Mirela Stoian · U.p.b. mecanica fina
Ce jurat de tot rahatul
Doar Geno · Universitatea "Petre Andrei" din Iași
o sa facem un rahat anul asta la Eurovision cu panarama asta de melodie, daca ar fi castigat Luminita Anghel am fi avut mult mai mult succes
Haritina Gheorghe · Top Commenter
Naftanaila- zero barat... ce nume de prost si ce caracter de rahat!!!!
Romana Elena Lipan
Un ordinar de jurat ! Cine stie ce o fi fost intre ei cu ani in urma.O fi vrut nenea asta clocitul putina pasarica de la Luminita,nu i-a dat,adica i-a dat peste trifla,iar acum se razbuna.Asa procedeaza frustratii si complexatii.O javreta umana !
Ana Ene
Rusine domnule Naftanaila ! Atu facut de ras institutia la care lucrati. In mod norma,l ar trebui sa va dati demisia sau sa fiti dat afara de la serviciu. Luminita Anghel este un nume in muzica romaneasca si nu trebuia umilita in asemenea mod.
Florea Mihai · Top Commenter
de ce ai aratat rominilor cit esti de prost crescut baaaa naftanaila asa sint toti ca tine ,cei din neamu tau? titi soferu daneasa olt
Zoe Dirlau · Scoala Postliceala Sanitara "Mihai Eminescu" Bacau
Rusine, rusine d-le !
Corina Dinescu
ce e asa greu de inteles?chiar s-o fi notat d.l naftanaila cu maxim de puncte,tot nu s-ar fi calificat luminita anghel.
Nicolae Dicianu · Cdt. subu. log at Ofiter MApN
comentariile voastre de "specialisti" ma fac sa cred ca sunteti niste jalnici sustinatori ai luminitei...pacat!
Dorin Cochia
dupa ce avortonul de clonouatu va fi eliminat din semifinalele eurovisionului,domnului naftalina sa fie pus acolo unde-i este locu'''''l
Ilie Ion · Top Commenter
Multiacreditatul Naftanaila , juriul in totalitate , melodia fara melodie sau ritm , cantaretul "scapet , prezentarea tembela au fost in totalitate execrabile . E AL DOILEA MARE SUCCES AL TEVEREULUI DUPA SUSANEAUA ORIBILA DELA BRASOV !